Media

Täältä löydät Lillipopin mediatiedotteet.

Tiedote 5/2024

Lillipop uudistaa lasten second hand -elämyksen kiinnostavalla ja alalla erottuvalla konseptilla

Uusi konseptiliike Lillipop tuo yhteen lasten second handin ja uniikit kansainväliset lastenmerkit elämyksellisellä tavalla. Ensimmäinen Lillipop-liike on avannut Espoon Iso Omena -kauppakeskuksessa. Kiinnostavalla hybridikonseptilla Lillipop tuo second handin lähemmäs uutta elämyksellistä ostokokemusta arvostavaa lapsiperhekohderyhmää. Naisyrittäjien Lillipop haastaa perinteisen maanläheisen kiertotalouskuvaston leikkisällä ja kirkkaalla brändillä sekä visuaalisesti viimeistellyllä liikkeellä.

Lillipop tuo suomalaiselle retail-kentälle uutta ajattelua yhdistämällä saman konseptiliikkeen alle lasten second handin ja valikoiman kuratoituja kansainvälisiä lastenmerkkejä. Eloisa lapset keskiöön nostava brändi tuo kotimaan kiertotalousmarkkinaan uutta raikasta näkökulmaa.

- Lasten pukeutumiseen liittyvä puhe on usein vakavaa metatyö-mielikuvineen. Me näemme asian myönteisemmin: on ilo nauttia lapsuuden ainutlaatuisista vuosista sekä kasvavien lasten erilaisista vaiheista ja tyyleistä. Itseilmaisu ilo, leikkisyys ja jokaisen lapsen uniikki persoona ovat brändimme sekä valikoimamme ytimessä, samoin kuin palvelun vaivattomuus vanhemmille. Toimimme keskeisessä kauppakeskuksessa, hoidamme täyspalveluna hinnoittelun ja esillepanon perheiden puolesta ja meillä on tarjolla kotinouto pääkaupunkiseudulla, kertoo Lillipopin toinen perustaja Krista Pihlhjerta.

Lillipop tuo uniikit kansainväliset brändit suomalaisten perheiden ulottuville

Uutena myytävät kansainväliset lastenmerkit ovat myynnissä sekä liikkeessä että verkkokaupassa lillipop.fi ja ne sopivat yhtälailla perheiden omaan jokapäiväiseen käyttöön kuin lahjoiksi. Ensimmäisenä valikoimaan kuuluu Mimi & Lula, Rockahula Kids, Nailmatic Kids, Floss & Rock, Grimm’s sekä suosittu, eurooppalaisista huipputavarataloistakin tuttu ranskalainen Hello Hossy.

Käytettyjen lastenvaatteiden, kenkien, kirjojen ja lelujen osalta Lillipop on tarkoituksella kivijalka – kategorian tuotteita on tärkeää päästä katsomaan ja koskemaan. Lillipop panostaa alalla poikkeuksellisen paljon liikkeen visuaalisen viimeistelyyn.

- Tavoitteemme on puhutella sitä lapsiperhekohderyhmää, joka kaipaa käytetyn ostamiselta elämyksellisyyttä pelkän edullisuuden ja ekologisuuden sijaan. Annamme viimeistellyllä liikkeellä käytetyille lastenvaatteille erilaisen arvon. Mielenkiintoisen second hand -ostamisesta tekee valikoiman yllätyksellisyys. Meille tulee myyntiin paitsi siistiä arki- ja ulkoiluvaatetta myös harvinaisia erikoismallistojen tuotteita ja uniikkeja helmiä, kuten Little Marc Jacobsia ja Stella McCartney Kidsiä, kertoo Lillipopin toinen perustaja Anna Vanhatalo.

Yhdeksän lapsen kokemuksella kehitetty naisten konseptoima yritys

Lillipop-konseptin on perustanut lapsuudenystävät Krista Pihlhjerta ja Anna Vanhatalo, joilla molemmilla kauppatieteiden maistereina on tausta liiketoiminnassa ja markkinoinnissa. Yritystä täydentää saman ikäluokan viestintätaustainen osakas Laura Tirkkonen.

- Me kaikki kolme osakasta olemme kolmen pienen lapsen äitejä. Tunnemme omakohtaisesti lapsiperheiden elämän ja tarpeet. On ollut kutkuttavaa avata ensimmäinen liike maan myynniltä toiseksi suurimpaan kauppakeskukseen ja nyt avasimme juuri verkkokaupan. Kehitämme Lillipopia intohimoisesti naisyrittäjien energialla ja näemme tulevaisuudessa paljon mahdollisuuksia, toteaa toinen perustaja Krista Pihlhjerta.