Myyjän ohjeet

Tältä sivulta löydät Lillipopin myyjän ohjeet liittyen lasten second hand -täyspalveluun.

Myyjän ohjeet

Lillipopin modernilla second hand -täyspalvelulla muutat pieneksi käyneet ja tarpeettomat lastenvaatteet ja lelut sujuvasti myyntituotoiksi. Täyspalveluna hoidamme puolestasi lopun: tuotteiden hinnoittelun, esillepanon ja mahdollisen jatkokierrätyksen. Olemme panostaneet liikkeemme elämyksellisyyteen ja houkuttelevan ostokokemukseen, jotta lastenvaatteet ja lelut kiertävät mahdollisimman onnistuneesti perheeltä toiselle. Jokaisessa myyntipaketissa on sama kahden viikon myyntiaika, sama provisio 50 % ja tuotteiden käsittelymaksu 0,50 € per tuote. Käsittelymaksu peritään jokaisesta myyntiin esille laitetusta tuotteesta. Myynnistä karsituista tuotteista emme peri käsittelymaksua.

Valittavanasi on neljä erilaista myyntipakettia: Easy peasy -peruspaketti, Big party -suurpaketti, Super duper -vuosijäsenyys ja Funtastic ride -kotinouto pääkaupunkiseudulla. Katso tästä myyntipakettivaihtoehdot, niiden tuotemäärät ja hinnat.

Varaa myyntipaketti osoitteessa lillipop.fi haluamallesi ajankohdalle. Myyntipaketti maksetaan varauksen yhteydessä lisäämällä haluttu myyntipaketti ostoskoriin.

Mikäli varaat Funtastic ride -kotinoudon pääkaupunkiseudulla, varaathan noutoajan tuotteillesi sähköpostitse info@a2b.fi tai soittamalla 09 720 65100.

Kerää myytäväksi tuotteita, jotka ovat hyväkuntoisia, puhtaita, ajanmukaisia ja kyseiseen sesonkiin sopivia, korkeintaan myyntipaketissa määritelty määrä. Tarkemmat ohjeet siitä, mitä voit Lillipopissa myydä, löydät alta.

Toimita myytävät tuotteet kassissa tai laatikossa Lillipop-liikkeeseen 5–10 päivää ennen myyntiajan alkamista joko tuomalla ne itse tai varaamalla kotinouto myyntipakettisi mukaan. Super duper -vuosijäsenyydessä voit tuoda tuotteita myyntiin milloin vain ilman ennakkovarausta viisi kertaa vuodessa. Huomioithan kuitenkin, että ensimmäinen tuotteiden tuonnin ajankohta varataan jäsenyyden maksamisen yhteydessä. Me hoidamme kaikissa myyntipaketeissa tuotteiden hinnoittelun ja esillepanon.

Voit seurata myyntiäsi Kirppari-Kallesta. Lisää Kirppari-Kalleen tilinumerosi Omat tiedot -sivulla.

Olemme sinuun yhteydessä myyntiajan päättymisen jälkeen. Tekemäsi valinnan mukaan voit noutaa myymättä jääneet tuotteet viiden päivän sisällä myyntiajan päättymisestä tai vaihtoehtoisesti lahjoitamme myymättä jääneet tuotteet hyväntekeväisyyteen. Tilitämme sinulle myyntituotot, joista on vähennetty provisio ja käsittelymaksu, suoraan Kirppari-Kalleen syöttämällesi tilille 7 arkipäivän kuluessa myymättä jääneiden tuotteiden noutamisesta tai jatkokierrätyksestä.

Lillipopissa voi myydä seuraavia lasten tuotteita hyväkuntoisina, puhtaina, ajanmukaisina ja sesonkiin sopivina:

✌🏼 lastenvaatteet koossa 50–152 cm

✌🏼 lastenkengät 36 kokoon asti

✌🏼 lasten asusteet

✌🏼 naamiaisasut ja rekvisiitat

✌🏼 laatusukkahousut ja -sukat, kuten  Polarn O. Pyret

✌🏼 lelut ja pelit

✌🏼 lastenkirjat

✌🏼 perhe-elämään liittyvät kirjat, kuten unioppaat ja täyttämättömät vauvakirjat

✌🏼 kantoreput ja -liinat

✌🏼 lämpöpussit

✌🏼 yksittäiset pienet lastenhoitotarvikkeet, kuten ruokailusetti

✌🏼 uima- ja vesilelut, pois lukien isokokoiset altaat ja pelastusliivit

Huomioithan, että seuraavat tuotteet rajaamme myynnistä pois tila-, hygienia- ja turvallisuussyistä. Ethän siis ystävällisesti tuo myyntiin seuraavia tuotteita:

✋🏼 isokokoiset lastenhoitotarvikkeet, kuten kylpyammeet, potat, sitterit, imetystyynyt

✋🏼 urheiluvälineet, kuten pulkat, mailat ja kypärät

✋🏼 kodin tuotteet, kuten lakanat ja muut sisustustavarat

✋🏼 lasten huonekalut, kuten taaperokärryt, syöttötuolit ja korisängyt

✋🏼 kestovaipat ja alusvaatteet 

✋🏼 tekniikka ja turvallisuustuotteet, kuten kätkythälyttimet

Kunnon puolesta emme voi ottaa myyntiin epäsiistejä tuotteita, vanhentuneita tavaroita, puklutahraisia tai kellastuneita vaatteita, tunkkaiselta haisevia tuotteita, rikkinäisiä leluja tai revittyjä lastenkirjoja.

Kiitos ymmärryksestäsi näitä rajauksia kohtaan!

Voit tuoda myyntiin ulkomaisia lastenvaatteita ja kotimaisia lastenvaatteita, merkkivaatteita ja ketjuvaatteita – tärkeintä on ajanmukaisuus, hyvä kunto, siisteys ja sesonginmukaisuus. Emme rajaa tarkoituksella myyntiin otettavia vaatemerkkejä, sillä meistä second hand -ostamisessa hauskinta on yllätyksellisyys sekä mix and match -ajattelu, lapsen oman uniikin tyylin rakentuminen erilaisista elementeistä. Ainoastaan ultrapikamuotia emme ota Lillipoppiin myyntiin.

Esimerkkejä Lillipopissa myytävistä lastenvaatemerkeistä ovat Lindex, Reima, POMP de Lux, KappAhl Newbie, Gugguu, Polarn O. Pyret, Petit Bateau, Metsola, Mini Rodini, Livly, Gant, Mayoral, Billieblush, GAP Baby, Zara, Arket, The Little White Company, Jacadi, H&M Kids, Lil’ Atelier, Carrément Beau, Benetton, COS, Polo, Wheat, Makia, Didriksons, Name it, Molo, Kaiko, Gauhar Helsinki, Massimo Dutti, Kuling, Petite Cherie, Next, Uniqlo, MarMar Copenhagen ja POP & Co Helsinki, Marimekko, Billebeino, Liewood, Konges Sløjd.

Valmistelethan myytävät vaatteet niin, että ne on pesty hajusteettomalla pesuaineella, rypyt silitetty sekä napit napitettu. Puhdistathan kengät, lelut ja muut tarvikkeet ennen myyntiä. Myös nukat ja nypyt vaatteista kannattaa poistaa. Tarkistathan, että lelut toimivat (vaihda tarvittaessa paristo) ja että peleissä on kaikki osat. Huolellisella valmistelulla on merkittävä vaikutus tuotteiden hinnoitteluun sekä kaupaksi käymiseen.

Lillipop myy hyväkuntoisia, ehjiä, siistejä, ajanmukaisia ja sesonkiin sopivia tuotteita. Mikäli lastenvaatteessa on pieni tahra tai yksittäinen pieni reikä, mutta vaate on muuten siisti sekä merkiltään ja malliltaan haluttu, on vaate mahdollista laittaa myyntiin. Tällaisissa tilanteissa käytetään tapauskohtaista harkintaa.

Tuothan ystävällisesti kaikki myyntipakettisi myytävät tuotteet kerralla, täydennyksiä emme valitettavasti voi kesken myyntiajan vastaanottaa. Mikäli haluat myydä tuotteita joustavasti, suosittelemme Super duper -vuosijäsenyyttä.

Mikäli tuote ei vastaa Lillipopin myyjän ohjeita tai tuotteelle ei arviomme mukaan ole kysyntää, emme laita tuotetta myyntiin. Syynä tuotteen hylkäämiseen voi olla tuotteen kunto (nukka, kuluma, lika, reikä, printin haalistuminen) tai tuotteen ikä (tuote on selvästi yli viisi vuotta vanha eikä ole enää tämänhetkisen tyylin mukainen). Elinkaarensa päähän tulleet tuotteet eivät käy kaupaksi. Ne ovat jo tehtävänsä täyttäneet lasten päällä ja leikeissä!

Myös se, että tuotetta on aikaisemmin yritetty myydä epäonnistuneesti toisella kirppiksellä, voi olla syy tuotteen hylkäämiseen. Tuote saatetaan hylätä myös siksi, että tuotteesta puuttuu tai näyttää todennäköisesti puuttuvan osia. Ultrapikamuoti hylätään myynnistä, samoin kuin harkinnan mukaan sellaiset tuotteet, joista ei käy ilmi tuotteen merkkiä tai muita tietoja. Markettimerkeille (Ciraf, House, Lupilu, Peuhu, Monia, Mywear) on vähemmän kysyntää, hyväkuntoisina niitä voi tuoda valikoidusti myyntiin.

Karsithan ystävällisesti myyntiin sopimattomat tuotteet jo kotona. Myynnistä karsittujen tuotteiden tilalle ei voi tuoda korvaavia tuotteita. Myynnistä karsituista tuotteista ei peritä käsittelymaksua.

Vaikka myytävä tuote täyttäisi vaatimukset, voi se silti joskus jäädä myymättä. Pääset varausvaiheessa tekemään valinnan siitä, haluatko noutaa myymättä jääneet tuotteet vai hoidammeko puolestasi jatkokierrätyksen ja lahjoittamisen hyväntekeväisyyteen Hope ry:lle.

Kaikissa Lillipop-myyntipaketeissa myyntiaika on kaksi viikkoa. Myyntipaketeissa Easy peasy, Big party ja Funtastic ride myynnin ajankohta määräytyy tekemäsi varauksen mukaan. Tuotteesi ovat myynnissä viimeistään varauksesi aloituspäivänä. Mikäli laitamme tuotteesi myyntiin jo aikaisemmin, se ei vaikuta jakson päättymispäivään. Tällöin saat tuotteillesi vain enemmän myyntiaikaa.

Super duper -vuosijäsenyydessä voit tuoda myytävää Lillipop-liikkeeseen viisi kertaa vuodessa, haluamasi määrän, haluamanasi ajankohtana, ilman ennakkovarausta. Laitamme tuotteet myyntiin mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään kuukauden sisään. Super duper -vuosijäsenyys -paketissa varaat vain ensimmäisen ajankohdan, jolloin tuot tuotteet liikkeeseen.

Myyntiin tuotavissa lastenvaatteissa, kengissä ja asusteissa on tärkeää huomioda sesonkiin sopivuus. Esimerkiksi talvihaalarin voit tuoda myyntiin ennakoivasti syksyllä, kun ilmat alkavat viiletä tai talvella, kun vaatteen käyttö on parhaillaan ajankohtaista. Kevät- ja kesämyyntiin talvihaalari ei sovi.

Ajattomat sisävaatteet voi myydä koska tahansa, samoin muutkin tuotteet, joita ei ole tarkoitettu vain tiettyyn vuodenaikaan tai juhlaan, kuten jouluun.

Lillipop hinnoittelee kaikki myyntiin laitettavat tuotteet asiantuntemuksensa mukaan. Hinnoittelu perustuu kyseisen hetken kysyntään ja tarjontaan, tuotteen merkkiin, kuntoon sekä ikään. Lillipopin hintatasoon vaikuttaa ammattimaisesti suunniteltu elämyksellinen liike, jossa vaatteet ja lelut ovat miellyttävästi koottain ja kategorioittain esillä. Tämä antaa myytäville tuotteille perinteisiä kirpputoreja paremmin arvoa.

Myyjänä voit merkittävästi vaikuttaa tuotteiden hinnoitteluun sekä kaupaksi käymiseen. Valmistelethan myytävät vaatteet niin, että ne on pesty hajusteettomalla pesuaineella, rypyt silitetty sekä napit napitettu. Myös nukat ja nypyt vaatteista kannattaa poistaa. Puhdistathan kengät, lelut ja muut tarvikkeet ennen myyntiä. Tarkistathan, että lelut toimivat ja että peleissä on kaikki osat.

Lillipop pidättää itsellään oikeuden muuttaa hintoja tarvittaessa myyntijakson aikana. Voit seurata myyntiä Kirppari-Kalle-tililläsi.

Myyntipakettiin sisältyvä tuotteiden määrä riippuu valitsemastasi myyntipaketista. Easy peasy -peruspakettiin kuuluu korkeintaan 50 tuotetta, Big party -suurpaketissa korkeintaan 100 tuotetta, Funtastic ride -kotinoudossa sekä Super duper -vuosijäsenyydessä myyntiin voi toimittaa kerrallaan korkeintaan 150 tuotetta tai kaksi (2) Ikea-kassillista myytävää. Jos haluat myydä kerralla enemmän tuotteita, voit varata useamman myyntipaketin.

Yksi tuote on Lillipopilla yhtä kuin yksi hintalappu. Yksi vaate on lähtökohtaisesti aina yksi tuote. Selkeät setit ja tuotekokonaisuudet lasketaan yhdeksi tuotteeksi, kuten esimerkiksi sukkaparit, kengät ja kaksiosaiset yöasut.

Pikkuleluja, kuten Legoja, on järkevää myydä yhtenä tuotteena pakattuna esimerkiksi pikkupussiin. Nämä lasketaan yhdeksi tuotteeksi. Lelujen tulee kuitenkin olla selkeästi samaa sarjaa.

Osta ensin Funtastic ride -kotinoutopaketti sivuiltamme lillipop.fi. Ilmoita sen jälkeen haluamasi noutopäivämäärä ja kellonaika suoraan logistiikkakumppani A2B:lle lähettämällä sähköposti osoitteeseen info@a2b.fi tai soittamalla 09 720 65100.

Varaathan ajan 5 – 10 vuorokautta ennen myyntiaikasi alkua.

Tuotteet voidaan noutaa arkisin ma – pe klo 8.00 - 20.00

Mahdolliset aikaikkunat ovat:

klo 8.00 -11.00

klo 11.00 -14.00

klo 14.00 -17.00

klo 17.00 -20.00

Merkitsethän ystävällisesti oman nimesi sekä myyntiajankohdan noudettaviin kasseihin/ laatikoihin.

Lillipopin kaikissa myyntipaketeissa on sama provisio, 50 %. Tämän lisäksi kaikista myyntiin esille laitetuista tuotteista perimme 0,50 € käsittelymaksun per tuote. Myynnistä karsituista tuotteista ei peritä maksua. Provisio ja käsittelymaksut vähennetään myynnistä tilitysvaiheessa. Varauksen yhteydessä maksettavaa myyntipaketin maksua ei hyvitetä tilityksen yhteydessä, vaan se on osa täyspalvelun kokonaismaksua.

Tuotteiden käsittelymaksu 0,50 euroa per tuote perustuu työvaiheisiin, joita jokaiseen myytävään tuotteeseen liittyy lukuisia. Tuote tarkastetaan kunnon osalta, hinnoitellaan sekä mahdollisesti vielä siistitään. Vaatteet henkaroidaan ja viedään oikean koon ja kategorian rekkiin. Lelusetit pakkaamme siisteihin sellofaanipusseihin. Liikettä siistimme päivittäin. Myyntiajan jälkeen keräämme myymättä jääneet tuotteet liikkeestä ja kokoamme ne yhteen asiakkaan noudettavaksi. Hyväntekeväisyyteen ohjatut tuotteet toimitamme eteenpäin Hope ry:lle. Tämän lisäksi varastoimme tuotteita ennen ja jälkeen myyntijakson. Näihin kaikkiin työvaiheisiin tuotteiden käsittelykulu perustuu.