Myyntipalvelun ehdot
Tälle sivulle on koottu Lillipop-myyntipalvelun ehdot. Varaamalla myyntipaketin hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut toimittamaan myyntikelpoiset myytävät tuotteet Lillipopille sovitussa ajassa. Luethan ystävällisesti huolella myös myyjän ohjeet. Kiitos sujuvasta yhteistyöstä!
Myyntipalvelun ehtoja sovelletaan lillipop.fi-sivustolla tehtyihin second hand -myyntipakettien ostoon. Kaikki Lillipopin tarjoamat myyntipaketit ovat täyspalveluja. Palveluiden hintaan sisältyy tuotteiden läpikäynti, hinnoittelu, esillepano, keräily myyntiajan jälkeen sekä mahdollinen jatkokierrätys. Myyntipalvelun ehdot ovat voimassa 1.3.2024 alkaen. Lillipop pidättää oikeuden päivittää ehtoja tarvittaessa.
Myyntipakettien varaaminen
Lillipopin myyntipaketit varataan lillipop.fi-sivun kautta. Ennen varausta tulee huolella perehtyä myynnin ehtoihin ja myyjän ohjeisiin. Myyjä sitoutuu noudattamaan ehtoja ja ohjeita. Varauksen yhteydessä valitaan myyntijakson ajankohta ja myyntipakettien määrä sekä maksetaan myyntipaketin varausmaksu verkkokaupan kassalla. Varauksen jälkeen saat varausvahvistuksen ja tunnukset Kirppari-Kalleen. Super duper -vuosijäsenyyden katsotaan alkavan
ensimmäisen myyntijakson aloituspäivästä.
Maksuvahvistus
Onnistuneen maksusuorituksen jälkeen saat myyntipaketin ostamisesta maksuvahvistuksen. Myyntisopimus Lillipopin (Cool & Curious Oy) ja asiakkaan välille syntyy vasta, kun asiakas saa vahvistuksen maksun suorittamisesta. Mikäli et ole saanut maksuvahvistusta neljän (4) arkipäivän kuluessa maksun suorittamisesta, otathan ystävällisesti viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme hello@lillipop.fi.
Myyntipaketin vaihtaminen ja peruuttamisoikeus
Ostettua myyntipakettia ei ole mahdollista vaihtaa toiseen myyntipakettiin tilausvahvistuksen jälkeen. Paketin maksun jälkeen osto on sitova eikä sitä voi peruuttaa ilman erityisen painavaa syytä ja ylivoimaista estettä (force majeure).
Maksutavat
Lillipopin myyntipaketit voi maksaa verkossa Suomen yleisimpien verkkopankkien kautta, MobilePaylla tai luottokortilla. Liikkeessä voi maksaa kortilla.
Tuotteiden toimittaminen myyntiin
Ennen myyntipalvelun käynnistymistä, saat sähköpostilla ohjeet tuotteiden toimittamiseen. Myytävät tuotteet tulee toimittaa Lillipop-liikkeeseen 5–7 päivää ennen varauksen aloituspäivää. Funtastic ride -kotinoutopaketin osalta kotinouto tulee varata tapahtuvaksi 5–7 päivää ennen varauksen aloituspäivää. Noudot tapahtuvat arkisin ma - pe 3 tunnin aikaikkunalla 8.00 - 20.00 välillä. Super duper -vuosijäsenyydessä myytävät tuotteet voi toimittaa liikkeeseen milloin vain ilman ennakkovarausta viisi kertaa vuodessa kuitenkin niin, että ensimmäinen tuotteiden tuonnin ajankohta varataan vuosijäsenyyden oston yhteydessä.
Tuotteiden hyväksyntä ja myyntiin laittaminen
Kaikki myytävät tuotteet käydään läpi ennen hyväksymistä myyntiin. Lillipop myy ainoastaan hyväkuntoisia ja puhtaita käytettyjä lasten tuotteita. Tuotteiden kunnon tulee olla linjassa myyjän ohjeiden kanssa.
Lillipop (Cool & Curious Oy) pidättää oikeuden olla laittamatta myyntiin myyntiehtojen ja myyjän ohjeiden vastaisia tuotteita ja hinnoitella myyntiin vain tuotteet, joilla liikkeen asiantuntijat näkevät olevan kysyntää. Vaurioituneet tai huonokuntoiset tuotteet hylätään.
Myyntijaksosi käynnistyy, kun kaikki tuotteet on hinnoiteltu ja aseteltu myyntiin liikkeessä. Tuotteesi ovat myynnissä viimeistään varauksen aloituspäivänä. Jos myyntijakso käynnistyy aiemmin, se ei vaikuta jakson päättymispäivään. Tällaisessa tapauksessa saat tuotteillesi pidemmän myyntiajan.
Super duper -myyntipaketissa tuotteet laitetaan myyntiin mahdollisimman pian siitä, kun olet tuonut tuotteet liikkeeseen, kuitenkin viimeistään kuukauden sisällä. Saat tuotteiden tuomisen jälkeen vahvistusviestin, josta selviää myyntiaikasi.
Kun myyntijakso on käynnistynyt, lisää tuotteita ei voi enää toimittaa myyntiin. Myyntijaksoon ei lasketa mukaan päiviä, jolloin liike on suljettu. Kunkin tuotteen myyntiaika on kaksi (2) viikkoa. Myyntipäiviä voi kertyä enemmän, mikäli tuotteet laitetaan esille ennen myyntijakson alkamista.
Mikäli emme esteen sattuessa (esimerkiksi sairaustapaus) voikaan laittaa tuotteita myyntiin sovittuna päivänä, laitamme tuotteet esille mahdollisimman pian ja annamme tällöin lisämyyntipäiviä 14 myyntipäivän päälle.
Lillipopissa myytäviä tuotteita saatetaan kuvata markkinointitarkoituksiin ja myynnin edistämiseksi Lillipopin sosiaalisen median kanaviin ja verkkosivuille.
Myytävät tuotteet ja tuotteiden hinnoittelu
Lillipop valitsee myyntiin vain sellaisia tuotteita, joille arvioidaan olevan Lillipop-liikkeessä kysyntää. Myynnistä karsittujen tuotteiden tilalle ei voi tuoda korvaavia tuotteita. Myyjän tulee lukea huolella myyjän ohjeet tuotteiden valintaan. Myyjä sitoutuu tuomaan myyntiin vain ohjeiden mukaisia tuotteita ja karsimaan myyntiin sopimattomat tuotteet jo kotona.
Lillipop hinnoittelee kaikki myyntiin laitettavat tuotteet ja pidättää oikeuden muuttaa hintoja tarvittaessa myös myyntijakson aikana. Lillipopin palvelussa myyjä näkee tuotteen toteutuneen hinnan Kirppari-Kalle-järjestelmässä silloin, kun tuote on myyty. Hinnoittelu perustuu kyseisen hetken kysyntään, tarjontaan, tuotteen merkkiin, kuntoon ja ikään.
Tuotteiden hintoja saatetaan alentaa myyntijakson aikana myynnin edistämiseksi.
Tuotteiden määrä
Myyntipakettiin sisältyvä tuotteiden määrä riippuu valitusta myyntipaketista. Easy peasy -peruspaketissa myyntiin voi tuoda korkeintaan 50 tuotetta. Big party -suurpaketissa myyntiin voi tuoda korkeintaan 100 tuotetta tai yhden (1) Ikea-kassillisen. Funtastic ride -kotinoudossa sekä Super duper -vuosijäsenyydessä myyntiin voi toimittaa kerrallaan korkeintaan 150 tuotetta tai kaksi (2) Ikea-kassillista myytävää. Mikäli myyjä haluaa myydä kerralla enemmän, hän voi varata useamman myyntipaketin.
Yksi tuote on yksi hintalappu. Selkeät setit ja tuotekokonaisuudet lasketaan yhdeksi tuotteeksi, kuten sukkaparit, kengät ja kaksiosaiset yöasut. Ellei kyseessä ole selkeä asukokonaisuus, yksi vaate on yksi tuote.
Legojen kaltaisia pikkuleluja kannattaa myydä yhtenä tuotteena pakattuna pieneen siistiin pussiin. Pussi lasketaan yhdeksi tuotteeksi. Lelujen tulee olla selkeästi samaa sarjaa.
Tuotteiden valmistelu myyntiin
Myyjänä tehtäväsi on valmistella tuotteet myyntiä varten. Valmistelu vaikuttaa merkittävästi tuotteen hinnoitteluun ja kaupaksi käymiseen. Valitsethan Lillipoppiin myyntiin vain siistejä, ehjiä ja hyväkuntoisia lasten tuotteita. Vaatteiden on oltava puhtaita, joten pesethän vaatteet ennen myyntiä (mieluusti hajusteettomalla) pesuaineella. Ryppyiset vaatteet on hyvä silittää, napit napittaa sekä mahdolliset nypyt, nukat ja karvat poistaa. Kengät, lelut ja tarvikkeet on hyvä puhdistaa. Pitkään säilytyksessä olleet myytävät on hyvä pestä tai tuulettaa. Myytävät tuotteet toimitetaan Lillipopille kasseissa tai vaihtoehtoisesti pahvilaatikoissa.
Lue lisää tuotteiden valmistelusta sivulta myyjän ohjeet.
Kirppari-Kalle
Lillipopilla on käytössä Kirppari-Kalle-järjestelmä, jossa tapahtuu myyntien seuranta ja myyntituottojen tilitys. Kun olet tehnyt varauksen verkkokaupassa, saat tunnukset Lillipopin Kirppari-Kalleen sähköpostitse ja tekstiviestillä. Sinun tulee hyväksyä Kirppari-Kallen käyttöehdot sekä sallia tekstiviestien ja sähköpostien lähetys ensimmäisellä käyttökerralla. Tarkista omat tiedot Kirppari-Kallessa ja lisää tilinumero omat tiedot -sivulle myyntituottojen tilitystä varten.
Kirjaudu tästä Kirppari-Kalleen.
Myyntijakson päättyminen ja tuotteiden noutaminen
Kun myyntijakso on päättynyt, Lillipop kerää kaikki myymättä jääneet tuotteet pois liikkeestä. Saat valita, haluatko myymättä jääneet tuotteet takaisin vai haluatko lahjoittaa myymättä jääneet tuotteet hyväntekeväisyyteen Hope ry:lle.
Jos haluat noutaa myymättä jääneet tuotteet takaisin, odota ilmoitusta myyntiajan päättymisestä. Myyjä sitoutuu hakemaan myymättä jääneet tuotteet (mikäli niitä ei ole sovittu lahjoitettavaksi Hope ry:lle) Lillipop-liikkeestä sähköpostitse ilmoitetun määräajan sisällä. Lillipopilla ei ole velvollisuutta varastoida myymättä jääneitä tuotteita, mikäli myyjä ei hae niitä sovitusti.
Lillipop maksaa sinulle tilityksen sen jälkeen, kun olet noutanut tuotteet. Noutamattomat tuotteet siirtyvät Lillipopin omistukseen ja Lillipop toimittaa ne jatkokierrätykseen. Noutamattomia tuotteita ei ole mahdollista saada takaisin enää sen jälkeen, kun ne on toimitettu jatkokierrätykseen.
Palautettavissa tuotteissa on hyvä huomioida se, että myyntiin liittyvä välttämätön hintalapun kiinnitys (tarra tai nailonkiinnike) on saattanut jättää tuotteeseen jäljen.
Myyntituottojen tilitys
Myyntituotot tilitetään Kirppari-Kalleen kirjatulle pankkitilille seitsemän (7) arkipäivän kuluessa myymättä jääneiden tavaroiden noutamisesta tai jatkokierrätyksestä. Sinun tulee lisätä oma tilinumero Kirppari-Kallessa omat tiedot -sivulla tilitystä varten. Tilitys voidaan maksaa vain suomalaiselle pankkitilille.
Kun myyntijakso päättyy, kertyneestä myyntituotosta vähennetään myyntiprovisio 50 % sekä jokaisesta myyntiin hyväksytystä tuotteesta vähennetään käsittelykulu 0,50 euroa. Käsittelymaksu peritään hinnoitelluista tuotteista. Myynnistä karsituista tuotteista ei peritä maksua. Varauksen yhteydessä maksettavaa myyntipaketin maksua ei hyvitetä tilityksen yhteydessä, vaan se on osa täyspalvelun kokonaismaksua.
Asiakastietojen käyttö
Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Myyntipaketin oston yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin myyntipakettiin liittyvissä yhteyksissä.
Muut ehdot
Myyntiin tuodut second hand -tuotteet myydään Lillipop-liikkeessä komissiokauppana, jolloin kaikki tuotteet ovat myyntipalvelun varanneen asiakkaan omistuksessa, kunnes ostaja-asiakas tekee kaupan Lillipopin kanssa.